340 Episodes

  1. Bygga Varumärke Utan Rabatter: Så Lyckades Lyko Växa Till 3,5 Mdkr – Rickard Lyko #299

    Published: 4/11/2025
  2. Så Bygger Du Email Flows Som Får Din E-Handel Att Explodera - Johannes Höök #298

    Published: 4/8/2025
  3. Happy Socks-Grundaren Avslöjar: Så Bygger Du Ett Ikoniskt Varumärke i En TikTok Värld - Mikael Söderlindh #297

    Published: 4/4/2025
  4. Product Market Fit, KPI:er & Hur du Hittar dina Game Changers – Jacob Wibom Westerberg #296

    Published: 4/1/2025
  5. Recensioner som Strategi: Tillväxt, Trust, Insikter & Misstag att Undvika - Didrik Brekke Hansen, Trustpilot #295

    Published: 3/28/2025
  6. Hudotekets Tillväxtresa, Kundnärhet & Tankar kring Expansion - Andrea Olofsson, Hudoteket #294

    Published: 3/25/2025
  7. Att ta Risker, Automatisera & Investera Rätt i E-handel - Viktor Lundqvist, Hero Ecom #293

    Published: 3/21/2025
  8. Att Satsa Allt: Risker, Lärdomar & Entreprenörsresan med Baume Essentials - Michaela & Denise Baumgartner #292

    Published: 3/18/2025
  9. Så Minskar du Returkostnader & Ökar Lönsamheten i E-handeln - Viktor Sahlström, Droppa #291

    Published: 3/14/2025
  10. From Startup to Millions: Branding Strategies & Agency Secrets for Success - Arnas Jacevicius #290

    Published: 3/11/2025
  11. Så skapar du en checkout som ger konkurrensfördelar – Rasmus Fahlander, CPO Kustom – #289

    Published: 3/7/2025
  12. 0 till 90 MSEK på tre år med stor lönsamhet genom autentiska TikTok ads - Jonna Gustafsson, grundare ESSNCE - #288

    Published: 2/28/2025
  13. Retail-året 2025 - specialavsnitt från NRF i New York tillsammans med Ingrid #287

    Published: 2/25/2025
  14. 3:12-reglerna: Hur du maxar din utdelning & undviker dyra misstag - Magnus Palmbäck, skattejurist SEB - #286

    Published: 2/21/2025
  15. 285. Gustav Thuman: Riddermark Bil - Optimera marginaler, KPI:er och intern kommunikation för rekrytering och tillväxt

    Published: 2/14/2025
  16. 284. Martin Agerup & Gustaf Plyhm: Partners Clearwater - Hur du värderar bolag, undviker dealbreakers och skapar ett vinnande case

    Published: 2/7/2025
  17. 283. Jonathan Fogelberg: Delägare Optimize Nutrition - Branding, vinstmarginaler & nycklarna till ett växande kosttillskottsföretag

    Published: 1/31/2025
  18. 282. Petra Tungården & Amanda Bukowski: Grundare & VD Adoore - Så gick det 2024, vikten av magkänsla, content, kampanjer, butiker, ads-strategier och framtidsplaner

    Published: 1/24/2025
  19. 281. Jessika Ödling: DEMA - Vad är MMM (Marketing Mix Modeling) och hur gör man

    Published: 1/17/2025
  20. 280. Johan Jedåker: VD & grundare Better Support - Effektivisera din organisation med genom outsourcing

    Published: 1/10/2025

3 / 17

Framtidens E-Handel är podcasten där Björn Påhlman Spenger träffar de mest intressanta personerna, entreprenörerna, och specialisterna inom retail och ehandel.


Med syftet att inspirera, utveckla och utbilda fler till att skapa framgångsrika affärsidéer, får vi i podden höra om gästernas inspirerande resor, med djupa insikter om hur man bygger något framgångsrikt i dagens retail klimat. Du får höra värdefulla tips och råd, blandat med underhållning och spännande historier, i en avslappnad miljö.


Björn är entreprenör och investerare inom retail. Han startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som äger varumärkena MIKUTA och CEST NORMAL. Björn har också varit rådgivare till några av Sveriges mest framstående företag och varumärken.


Nya avsnitt kommer varje vecka på fredagar kl. 06:00. Glöm inte att prenumerera!


En podcast av: Björn Påhlman Spenger

Länkar: Hemsida | Följ på YouTube | Följ på LinkedIn

Sökord: D2C, direct-to-consumer, retail, ehandel, handel, entreprenörskap, entreprenör, entreprenörer, inspiration, jobb, dagens industri, ehandelspodden

Support till showen http://supporter.acast.com/framtidens-e-handel.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Visit the podcast's native language site